Zwroty i reklamacje

  1. Rękojmia i reklamacje z tytuł rękojmi

 

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Klient ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
  2. Sklep jest odpowiedzialny wobec Klienta za wady fizyczne, w tym niezgodności sprzedanego produktu z umową, lub prawne (rękojmia). Sklep odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania produktu Klientowi. Nie wyłącza to ani nie ogranicza uprawnień Klientów, nabywających produkty jako Konsumenci, przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności w art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego.
  3. Korzystanie z prawa do reklamacji z tytułu rękojmi, wymaga od Klienta dostarczenia reklamowanego produktu do Sklepu wraz z dowodem zakupu i pisemną reklamacją zawierającą jej przyczynę oraz treść żądania, a Sklep w ciągu 14 dni kalendarzowych powiadomi Klienta o swojej decyzji. Zgodnie z Kodeksem Cywilnym Klient może:
    1. Żądać obniżenia ceny
    2. Żądać usunięcia wady
    3. Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
    4. Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i żądać zwrotu należności
  4. W odniesieniu do Klienta niebędącego Konsumentem w rozumieniu prawa, a więc nabywającym produkt w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą, maksymalny dopuszczalny przez prawo zakres odpowiedzialności Sklepu za wyrządzone szkody z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktów ogranicza się do jednego roku od wydania towaru Kupującemu oraz ceny jego zakupu w Sklepie. Sklep może wedle swojego uznania zrealizować reklamację takiego Klienta poprzez usunięcie wad, albo wymianę na nowy, albo odstąpienie od umowy za zwrotem Klientowi ceny zapłaconej za ten produkt, a w pozostałym zakresie wszelką odpowiedzialność wyłączając.

 

  1. Warunki gwarancji

 

  1. Produkty sprzedawane przez Sklep mogą być objęte gwarancją, na warunkach zamieszczonych w karcie gwarancyjnej. Gwarancja którą objęty jest sprzedany produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. W celu uzyskania bliższych informacji dotyczących gwarancji prosimy o kontakt z Serwisem.
  2. W przypadku produktu, na który producent, dystrybutor lub inny gwarant udzielił gwarancji, Klient może reklamować produkt posiadający wady do serwisu gwarancyjnego korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji albo do Sklepu korzystając z uprawnień przysługujących mu w stosunku do sprzedawcy z tytułu rękojmi, zgodnie z pkt 10 niniejszego Regulaminu.

 

  1. Rezygnacja z zamówienia oraz odstąpienie od umowy

 

  1. Klient może zrezygnować z zamówienia, jeśli składające się na nie produkty nie zostały jeszcze przygotowane do wysyłki.
  2. Rezygnacja z zamówienia może się odbyć poprzez:
    1. Kontakt ze Sklepem
  3. Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży każdego produktu zakupionego w Sklepie w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyłączeniem przyczyn opisanych w punkcie następnym poniżej.
  4. Stosownie do art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach Konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:

o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy:

 

  1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  2. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  3. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt – rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) – nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  1. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    a. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
    b. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  2. Konsument, który chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, powinien dostarczyć do Sklepu stosowne oświadczenie pocztą elektroniczną lub tradycyjną. Może skorzystać z formularza na stronie Sklepu, albo z ustawowego wzoru formularza odstąpienia od umowy,,  stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta informacji o wykonaniu przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  3. W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu produktów Sklepowi w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakter produktu, a także jego cech i funkcjonowania. Sklep zwróci Konsumentowi uiszczoną przez niego należność obejmującą koszty dostawy. Sklep informuje, że w zakresie korzystania przez Klientów z uprawnienia do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, koszty zwrotu produktu ponosi Klient. Sklep nie jest również zobowiązany do zwrotu Konsumentowi dodatkowych nakładów za dostarczenie produktów wedle wybranej przez niego opcji dostawy. W związku z tym Sklep nie przyjmuje przesyłek odesłanych za pobraniem, ani nie odpowiada za ich koszty, a bezpośredni koszt zwrotu produktu w wyniku odstąpienia ponosi Konsument. Jednocześnie Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakter produktu, jego cechy i funkcjonalność. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany normalnym trybem Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktów wedle informacji o szacunkowej wycenie wskazanej przez Sklep.
  4. Konsument, który odstąpił od umowy, ma obowiązek zwrócić produkt do Sklepu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
  5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
  6. Zwrot produktów Klient dokonuje na adres: Pracownia Ceramiczna Kamionka, ul. Herbowa 19, 01-938 Warszawa  niezwłocznie, lecz nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Sklepu o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.

 

  1. Zwrot należności Klientom

 

  1. Sklep dokonuje zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni w przypadku:
    1. Anulowania zamówienia opłaconego z góry przed jego realizacją
    2. Zwrotu produktu / odstąpienia od umowy z zamówienia
    3. Zwrotu produktu / odstąpienia od umowy z zamówienia, które zostało odebrane w Sklepie
    4. Uznania reklamacji i braku możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny
    5. nieprzyjęcia oferty Klienta dotyczącej zamówienia, jeżeli zamówienie zostało opłacone z góry
  2. W przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z pkt. 12 niniejszego Regulaminu, Sklep zwraca Konsumentowi płatność niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, ale pod warunkiem zawieszającym zwrotnego otrzymania produktu od Klienta. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania tych produktów.
  3. Sklep dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty i miejsca, z jakiego korzystał Klient.
  4. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu Klientowi środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą, Sklep dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Kupującego.